Tablourile si online-ul, doua concepte paralele care se intersecteaza in mediul virtual

La inceputurile ei, arta, in forma sa rudimentara-niste bijuterii din Africa de Sud si obiecte gravate, foarte vechi, dar si obiecte de lemn sau scule din oase din Paleolitic-se imbina in mod armonios cu nevoile de zi cu zi, omul din preistorie si mai apoi, mai tarziu, din Evul Mediu, devenind in timp un iubitor de frumos, in toate formele lui, cultivand din generatie in generatie arta ca pe o forma de exprimare a celor mai ascunse stari si sentimente.

Revenind in epoca moderna si in vremurile moderne, arta a capatat deja noi valente deosebit de interesante daca ne gandim la toate curentele din pictura si din sculptura si la operele din ce in ce mai elaborate si mai suprinzatoare, atat ca proportie, cat si ca tehnici folosite. Pana mai ieri, mergeam la o galerie de arta sa vedem un vernisaj interesant cu picturi reprezentand peisaje exceptionale sau lucruri abstracte exprimate cu atata emotie de un artist plastic talentat. Experienta directa era satisfacatoare insa cum timpul e inamicul nostru principal, am ajuns sa preferam online-ul in detrimentul offline-ului. Artistii plastici au reactionat imediat si si-au facut siteuri specializate, nisate, unde putem admira in voie tablouri online de toate felurile. Ce diferenta este insa intre niste tablouri online si unele vazute in realitate? La prima vedere niciuna, daca e sa ne referim la experienta strict vizuala primara. Insa ea apare atunci cand mergem mai in detaliu si ne gandim ca o tusa trasata cu maiestrie nu poate fi sesizata in mediul digital, ca nu putem sa ne clatim ochii fara teama in fata unei rame frumos sculptate si a unei panze realizate prin procedee tehnice deosebite. Intr-un cuvant nu regasim acea „organicitate” pe care ne-o ofera „offline-ul”, acea veridicitate a experientei traite, frumusetea de a te apropia de un tablou si de a-i studia cromatica.

Cat despre tablouri online, ele exista cu milioanele pe tot felul de siteuri, putem da un „zoom” sa marim si sa observam poate un defect sau o greseala a pictorului, sau o tehnica mai „rebela”-iata, asadar, ca descoperim si avantaje. Pana la urma, afisarea operelor de arta si pe online poate creste vanzarile-sunt acum foarte populare afacerile pe Facebook, pe platforme dedicate, specializate in arta, poate aduce in fata operelor un public pe care nu aveai cum sa-l aduci intr-o galerie de arta-ne referim la userii online care sunt dependenti de Internet si stau doar pe el-insa afecteaza destul de mult experienta in raport cu opera de arta reala. Viitorul ne va spune daca expunerea online e mai rentabila decat expunerea intr-o galerie de arta…

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

    Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>